Euskarabildua

Ondorioak

GIZARTEA MUGIARAZTEKO AHAZTU EZINEZKO
15 GAKO KOMUNIKATIBO

Euskarabilduaren bosgarren edizioa azaroaren 10ean ospatu zen Donostiako San Telmo museoan, Iametza Interaktiboak, Argiak eta Ametzagaiña taldeak antolatuta. Bertan gizartea mugiarazten duten jokabide komunikatiboak izan ziren aztergai eta dokumentu honetan jardunaldi guztian zehar hizlari desberdinek aipatutako gako komunikatibo nagusien bilduma egin dugu.

Izan ere, sarritan komunikazioaren inguruko jarduna marketin parametrotan mugitzen da eta kasu askotan kanpainek ez dute azken helburua betetzen; norbanakoarengan nolabaiteko aldaketa eragitea, dela jokamoldeetan, iritzietan edota ohituretan. Hau da, kanpainen diseinuak ez digu bermatzen arrakasta eragin nahi den gizarte aldaketa horretan, nahiz eta kanpaina bera arrakastatsua izan. Hala, gerta liteke adibidez, euskararen aldeko kanpaina bat entzutetsua bilakatzea, baina praktikan euskararen erabilera datuak ez hobetzea.

Gida honen bidez komunikazioan aritzen den orok ahaztu ezinezko gakoak bildu nahi izan ditugu, gizartean eragin nahi duen edonorentzat baliagarri izango direlakoan.

  1. GARDENTASUNA
    Ez izan beldurrik gauzak diren moduan azaltzeko. Adibidez, Islandiako Konstituzio Batzordeak webgunea zuen eta konstituzio berriaren erredakzioaren aurrerapenak astero publiko egiten zituzten.
  2. JENDEAK KANPAINAREN PARTE SENTITU BEHAR DU
    Jendeak komunikatzen ari garen horrekin bere burua identifikatua sentitu behar du eta sujetu aktibo sentiarazi behar diogu, berari eragiten, ukitzen dion egoera bat azaltzen ari garelako. Mezuak hori lortzera bideratu behar dira.
  3. TXIKITIK HANDIRA ERAGIN, AZPITIK GORA MUGITU
    Ekimen txikietatik sortzen dira mugimendurik handienak, auzolana, saretzea eta komunitatea pixkanaka sortzeak emozioa eragiten du eta testuinguru horretan norbanakoa ekintzaile eta bide batez komunikatzaile bihurtzen da, bozgorailu efektua biderkatuz.
  4. EZ SAIATU MEZUAK SINPLIFIKATZEN
    Mezu konplexuak egonda ere ez gara saiatu behar deskafeinatzen”, esan zigun Kattalin Miner-ek.
  5. MEZU ZUZENAK EMAN
    Pentsa dezagun, ‘zer nahi dugu lortu?’ eta modu garbian ekintzara deitzen duten mezuak emateko beldurrik ez izan: Harpidetu!, Izena eman!
  6. KONTAKIZUN BISUALAK ERAIKI
    Ikusi hutsarekin ulertuko diren kontakizunak. Adibidez, 2014ko Diadak garaipena adierazten zuen V ikurra izan zuen ardatz.
  7. IRRIBARREA, UMOREA ETA ENTRETENIMENDUA BETI DIRA SENDAGAIRIK ONENAK
    Mezu sakon eta serioenak ere errazago sartzen dira irribarre batekin. Horren adibide, ‘Merci Patron’ dokumentala, familia baten miseria ekonomikoak umorez azaltzen dituen maisu lana. Beraz, ez dezagun mundua dagoena baino gehiago ilundu!
  8. EKINTZA LUDIKO ETA KOLEKTIBOAK ANTOLATU
    Jai giroan antolatutako ekintzek beti daukate arrakastarako aukera gehiago. Ekintza horiek parte-hartze espazio gisa funtzionatuko dute. Horiek eginez gero, materiala egon dadila bermatu behar dugu: argazkiak eta bideoak, horien kontakizuna ahalbidetzeko.
  9. MEZUA HARTZAILEAREN HIZKUNTZAN EMAN
    Komunikazioetan hizkuntzaren tratamendua zaindu behar da eta hartzailearengan pentsatuz, berea den hizkuntzan egin behar diogu.
  10. SARE SOZIALAK BELDURRIK GABE ERABILI
    Zertarako? Parte-hartzaileen esperientziak zabaltzeko, jendearen ekarpenak jasotzeko… Islandiako prozesuan adibidez Facebook-ek paper garrantzitsua bete zuen, konstituzioaren artikulu bakoitzari jendearen ekarpenak jasotzerako garaian.
  11. EZ SAIATU INFORMAZIO GUZTIA KONTROLPEAN MANTENTZEN
    Informazioa zenbat eta deskontrolatua dagoela iruditu, komunikazio ekintzak are eta arrakasta gehiago duen seinale. Jendea inork eskatu gabe, bere sorkuntzak egiten hasten den unean, horrek gure helburua bete dugula adieraziko du, hau da, kanpainarekin bat egiten duela, aktiboki parte hartu nahi duela.
  12. IKUS-ENTZUNEZKOEN BOTEREAZ BALIATU
    Ikus-entzunezkoen bidez gauza asko modu bisualean eta ulergarrian azaldu daitezke. Beraz, baliatu kanal hori. Islandiako prozesuan adibidez, azalpen bideoak argitaratu zituzten eta Konstituzio Batzordearen asteroko bilerak streamin bidez emateko Youtube baliatu zuten.
  13. EKIMEN KULTURALETAN PENTSATU
    Dokumentalak bezalako ekintza kulturalak komunikazio ekintza bezala oso baliagarriak dira, inpaktu handia lor dezakete eta gizartea mugiarazteko gaitasuna daukate. Gainera, bide batez, kultura bezalako eremu bat bultzatuko dugu.
  14. FINANTZIAZIOAK EZ DU ARAZOA IZAN BEHAR
    Saiatu modu alternatiboetan pentsatzen. Gaur egun crowdfunding ekimenek sekulako arrakasta dute. Merchandisin objektuak ere finantziazio iturri izan daitezke. Assemblea Nacional Catalanak adibidez, kamiseten bidez finantziatzen dute euren ekintzen zatirik handiena.
  15. NAZIOARTEKOTZEAN PENTSATU
    Gure mezuak lurraldearen mugak gainditzeak ez digu beldurrik eman behar. Kanpoan ere gure ekimena ezaguna izan dadin, egin beharrekoetaz pentsatu behar dugu.

Antolatzaileak

Ametzagaiña taldea iametza interaktiboa Argia

Babesleak

Gaur
Jaurlaritza Gipuzkoako Foru Aldundia

Laguntzaileak

Aldalur Antza komunikazio grafikoa Euskal Herriko Unibertsitatea Eiken
EITB Elkar Puntu Eus Hekimen
Irina Tartarova Langune Loiola bidaiak San Telmo Museoa
UEMA UEU